niedziela, 8 lipca 2018

Nowe książki: Zapytaj astronautę, Expanse tom II, Głębia tom IV, Archiwum Burzowego Światła tom III cz. 2


Zrobiłam ostatnio spore (jak na mnie) zakupy: współczesny Kosmos, wizja Kosmosu w dość bliskiej przyszłości, kolejny Kosmos w pierońsko odległej przyszłości, a na koniec epickie fantasy. Cudowny zestaw.


Cykl Expanse jest przepięknie wydany, drugi tom nie odbiega wyglądem od pierwszego. W tym roku ma wyjść jeszcze jeden, a kolejny na początku 2019 - oczywiście będę je kupować na bieżąco.


Głębia to świetna space opera i polecam ją komu tylko mogę. Czwarty tom jest ostatni, nad czym trochę ubolewam, bo chętnie zostałabym dłużej w tym uniwersum. Mam nadzieję, że Marcin Podlewski napisze jeszcze jakieś prequele, bo stworzył sobie ku temu masę fascynujących możliwości.


Jak dotąd przeczytałam tylko Drogę królów, do reszty jakoś nie mogę się zabrać. Nie dlatego, że pierwszy tom mi się nie podobał, wręcz przeciwnie, byłam nim zachwycona. Odkładam sobie całość na później, żeby móc dłużej cieszyć się tą historią.


Zapytaj astronautę chciałam kupić zaraz po premierze, ale odstraszyła mnie cena okładkowa. Prawie czterdzieści złotych za cienką książkę w miękkiej okładce? Nie dam tyle. Dla porównania: Wojna Kalibana kosztuje o 90 groszy mniej, a jest porządnym tomiskiem w twardej okładce. Na szczęście z pomocą przyszła mi Biedronka, która oferuje coraz fajniejsze książki w rozsądnych cenach.


2 komentarze:

  1. No mnie na Głębię nie namówisz :D O tu moje zdanie o tej książce:

    https://seczytam.blogspot.com/2018/08/ksiazki-ktorych-mimo-najszczerszych.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, pierwsze 100, nawet 200 stron może zmęczyć, bo autor wprowadził od razu WSZYSTKO, nie dał szansy oswoić się z jakąś frakcją, technologią, bohaterem, koncepcją, tylko leciał dalej. Mimo tego kupiłam ten jego świat :)

      Usuń