wtorek, 31 grudnia 2019

Nowe książki: grudzień 2019


Ostatnio nic nie kupowałam, z dwóch powodów: mało było nowości wydawniczych, które chciałam mieć już teraz (generalnie słabo w tym roku z nowościami, albo kupuję jakieś starsze książki do kolekcji, albo kontynuacje serii); oraz nie mogłam kupić wcześniej pewnych rzeczy, bo wiedziałam, że dostanę je w prezencie. Oto i one: siódma część cyklu Expanse i drugi tom trylogii Mroczne materie.

Siódmy tom jest utrzymany w odcieniach żółci, brązu i zgniłej zieleni. Ładnie, bardzo ładnie to wygląda - jak cała seria zresztą.
Wzlot Persepolis będzie moją następną lekturą, niech tylko skończę to, co czytam teraz. Niedawno skończyłam oglądać czwarty sezon serialu na podstawie Expanse, systematycznie przez cały rok czytałam cały cykl od początku, siedzę więc mocno w tym uniwersum i ciekawość mnie zżera, cóż tam się wydarzy u Holdena i reszty ekipy... Zrobiłam sobie maluteńki spoiler, ale lepiej zatrzymam go dla siebie :)


Delikatny nóż jest jednak ładniejszy. To złoto i piórka, nie mogę się napatrzeć.

Delikatny nóż jest równie piękny jak pierwsza część trylogii. Widziałam też projekt okładki finałowego tomu, jak one będą rewelacyjnie razem wyglądać... Te książki również zostały ostatnio zekranizowane, również w formie serialu, który również mi się bardzo podobał. Scenografia, kostiumy, efekty komputerowe, wreszcie sam casting - wszystko tam wygląda naprawdę super. Wiadomo, książki są innym medium, i nie da się ich idealnie odtworzyć, ale ten serial znakomicie uchwycił ducha oryginału.

1 komentarz:

  1. Ja zaś zamówiłem sobie dopiero co czwarty tom Ekspansji, ale in English.

    OdpowiedzUsuń