poniedziałek, 23 listopada 2015

25/2015 "Mroczny zakątek" Gillian Flynn - recenzja


Przeważnie nie przepadam za książkami napisanymi przez kobiety, ale Gillian Flynn jest super. Jej debiut - "Ostre przedmioty" - niesamowicie mi się podobał i polecam go wszystkim znajomym. "Mroczny zakątek" dostałam i długo zwlekałam z przeczytaniem, gdyż miałam listę innych lektur. Teraz żałuję, bo straciłam czas na kilka badziewnych książek, a taka perełka kurzyła się na półce...

Można powiedzieć, że to kryminał albo thriller. Ale dla mnie jest to po prostu znakomicie napisana historia. Czyta ją się jak najlepsze powieści Kinga. Niby prosta sprawa - wiele lat temu w małym amerykańskim miasteczku doszło do tragedii. Piętnastolatek zabił matkę i dwie siostry, jednej siostrze udało się przeżyć i swoimi zeznaniami obciążyła brata. Po latach ocalona wraca do sprawy i wina brata nie wydaje jej się już tak oczywista. Historię tę poznajemy z dwóch perspektyw czasowych: współcześnie i tuż przed masakrą oraz z punktu widzenia różnych osób. Najlepszym punktem książki jest dla mnie właśnie opis postaci. Każdy bohater powieści jest człowiekiem z krwi i kości, znakomicie przemyślanym i wykreowanym. Poznajemy mnóstwo szczegółów, które pozwalają nam lepiej poznać daną postać i zrozumieć jej motywację. Ogólnie szczegółów i opisów w książce jest dużo, ale uwierzcie mi, żaden z nich nie jest zbędny. Wszystkie składają się na skomplikowany, ale logiczny i spójny świat.

Znalazłam w necie zarzuty, że książka jest trochę zbyt mroczna, a bohaterowie mają mało pozytywnych cech i nie dają się lubić. To prawda, ale mi w niczym to nie przeszkadzało. "Mroczny zakątek" po prostu taki jest, dokładnie taki miał być i nie wyobrażam sobie jakichkolwiek zmian. Dla mnie to jedna z tych książek, które są tak dobre, że bierzesz je ze sobą nawet do toalety (no, ja akurat nosiłam ją ze sobą do pracy). Uważam tę książkę za niesamowitą, autorkę za niezwykle uzdolnioną, a w najbliższym czasie zapewne przeczytam "Zaginioną dziewczynę". 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz